Maandbereik Online Winkelen apps op smartphones stijgt naar 51% in eerste halfjaar 2019

De Online Winkelen apps op smartphones bereiken in het eerste halfjaar van 2019 gezamenlijk meer dan de helft van de Nederlanders (51%, 7.381.000 personen van 13 jaar en ouder).

Onder deze groep vallen zowel apps uit online-only retailers, kledingwinkels, food en bouwmarkt sectoren.

De stijging ten opzichte van eerdere jaren is in elke leeftijdsdoelgroep zichtbaar. Het hoogste online bereik is onder 35-49 jarigen, waarvan gemiddeld 65 procent per maand op hun smartphone in contact komt met Online Winkelen apps. Net iets meer vrouwen (54%) dan mannen (48%) wordt via deze apps bereikt.

De grootste apps van de Online Winkelen merken op smartphones zijn onder andere Bol.com (19%), AliExpress (16%), Appie van AH (12%), Hema (12%) en Wish (9%). Opvallend is dat de bezoekfrequentie van AliExpress en Wish met gemiddeld 12 bezoeken per maand hoger ligt dan bij Bol.com (gemiddeld 7 bezoeken per maand). De grootste stijgers ten opzichte van een jaar eerder zijn apps uit de food sector zoals Thuisbezorgd, Picnic, Jumbo en Too Good To Go.

Bron: Online bereikcijfers GfK DAM