Onze helpdesk staat klaar voor u!


Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden op deze website, neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Vragen over Aanmelden

Aanmelden

GfK is het grootste marktonderzoeksbureau van Nederland en één van de leidende bureaus ter wereld. Wij willen onze klanten laten groeien door kennis en zo het aanbod voor consumenten zoals u verbeteren!

Het grootste onderzoekspanel van GfK is het GfK Panel, een online platform waar we het belangrijk vinden dat jouw stem wordt gehoord. Of het nu gaat om jouw ideale shop of club, jouw favoriete product of merk, jouw media voorkeuren of jouw mening over de maatregelen van jouw (lokale) overheid.

Ruim 100.000 Nederlanders doen mee aan diverse GfK onderzoeken, zoals het GfK Digital Trends project.

GfK staat voor Growth from Knowledge, groei door kennis. Wij kunnen alleen groeien met jou in ons team!

Dat is heel gemakkelijk. Vul je gegevens in op onze aanmeldpagina. We sturen je een uitnodiging per e-mail met een link naar een vragenlijst om je persoonlijke profiel compleet te maken. Dit is nodig zodat we je kunnen uitnodigen voor onderzoeken die bij jou passen. Hiermee bevestig je jouw aanmelding voor het GfK Panel.

Iedereen van 12 jaar en ouder is welkom in het GfK Panel. Het is belangrijk dat je een e-mailadres hebt om deel te kunnen nemen aan onze onderzoeken. Daarnaast heb je toegang tot internet nodig om onze online enquêtes te kunnen invullen.

Ken je familie of vrienden / bekenden die graag mee willen doen aan onderzoekenl? Dat kan! Wij zien hun aanmeldingen graag tegemoet.

Vragen over Deelname

Deelname

Hier komt meer informatie over deelname.

In het Consumer Panel draait het voornamelijk om het verzamelen van aankoopgegevens. Denk hierbij aan informatie over welke winkels bezocht zijn, wat er gekocht is aan dagelijkse boodschappen en wat ervoor betaald is. Door deze informatie over een langere periode te ontvangen van heel veel verschillende huishoudens in Nederland , kunnen wij interessante analyses samenstellen voor fabrikanten en winkeliers.

Wanneer jij die informatie deelt met ons via een speciaal daarvoor ontwikkelde app op je smartphone, dan verdien je punten. Die punten zijn daarna weer in te wisselen voor cadeaubonnen van bijvoorbeeld Bol.com, H&M en Thuisbezorgd. Daarnaast kunnen wij jou regelmatig uitnodigen voor een online enquête. De onderwerpen variëren per enquête en sluiten goed aan op jouw belevingswereld. Ook hiermee zijn punten te verdienen.

Wij versturen een aantal keren per maand uitnodigingen voor enquêtes. Omdat wij u alleen willen uitnodigen voor enquêtes die bij uw persoonlijk profiel (geslacht, leeftijd etc.) passen kan het aantal uitnodigingen per persoon variëren. Om die reden is het belangrijk om uw profiel zo actueel mogelijk te houden. We hopen natuurlijk dat u zo veel mogelijk meedoet aan onze enquêtes, maar u kunt per uitnodiging beslissen of u meedoet. U bepaalt zelf waar en wanneer u de enquêtes invult.
Punten! Voor uw deelname aan onze onderzoeken ontvangt u een beloning in de vorm van punten. De vergoeding verschilt per onderzoek en hangt af van de lengte van de enquête. Voor een onderzoek van 10 minuten ontvangt u 200 punten, dit komt overeen met 1 euro. U kunt deze punten op verschillende manieren inwisselen (minimale waarde 10 euro). U kunt de gespaarde punten uit laten keren in de vorm van een cadeaubon; bol.com, Wehkamp, Kijkshop.nl en nog veel meer! Ook kunt u uw punten doneren aan een van onze goede doelen, zoals Villa Pardoes, het Rode Kruis en Kika. Bij opzegging van het lidmaatschap vervalt het opgebouwde puntensaldo.

Vragen over Privacy

Privacy

We hebben persoonlijke informatie nodig om (1) met u te communiceren over uw deelname; (2) om u uit te nodigen voor onderzoeken die bij ú passen; (3) voor de verwerking en analyse van de onderzoeksdata (bijv. mannen kopen gemiddeld vaker via internet dan vrouwen, jonge mensen vinden het leuker om naar de bioscoop te gaan dan oudere mensen etc.) en (4) te communiceren over verlotingen, wanneer u in de prijzen bent gevallen.

De gegevens die u doorgeeft worden gebruikt om allerlei onderzoeksvragen mee te beantwoorden. De resultaten worden nooit op individueel niveau aan onze opdrachtgevers doorgegeven. Dit betekent dat uw naam en e-mailadres nooit worden gekoppeld aan de door u ingevulde antwoorden. GfK is aangesloten bij de MOA en onderschrijft de Wet Persoonsregistratie. Uw privacy is gegarandeerd (zie ook Privacy).

Nee, wij geven uw gegevens niet door aan derden. Wij zullen nooit proberen om u een product of dienst te verkopen, en bedrijven die gebruikmaken van onze diensten, hebben geen toegang tot uw gegevens (zie ook Privacy).

Het is mogelijk dat iemand een typefout heeft gemaakt en toevallig uw e-mailadres heeft gebruikt bij de aanvraag om lid te worden van het GfK Panel. Het is ook mogelijk dat iemand zonder uw toestemming uw e-mailadres gebruikt. Als u geen lid wilt worden, maar wel e-mails blijft ontvangen, neem dan contact op met onze helpdesk.

Bent u uw inloggegevens vergeten of lukt het niet om in te loggen? Kijkt u dan in uw bevestigingsmail om uw inloggegevens te achterhalen. Mocht u deze niet meer hebben, dan kunt u onderaan de inlogpagina een formulier vinden waarmee u uw inloggegevens kunt opvragen.

Dit is niet mogelijk. Onze vragenlijsten staan online op het internet en tijdens het invullen van de vragenlijst dient u doorlopend verbinding met internet te hebben.